tiistai 20. joulukuuta 2011

Makkaratehdas



Pyylevän makkaratehtaalta moro!

Seitanmakkaran valmistuksessa käytän nykyään aina kolme kulhon taktiikkaa, mutta ohjeesta olen luopunut aikaa sitten. Yritin nyt kuitenkin kirjata ohjetta ylös blogia ja tulevaisuutta varten, mutta se osoittautui mahdottomaksi syistä että:

- minulla ei ollut reseptin kannalta olennaisia gramjauhoja
- minulla ei ollut juurikaan oluthiivahiutaleita, myös reseptin kannalta olennaisia
- en mitannut yhdenkään ainesosan määrää
- epäonnistun joka tapauksessa noin joka kolmannella kerralla makkaratehtaillessani
- seitanmakkarataikinan sopivaa koostumusta ei voi kuitenkaan kuvailla
- olen laiskanpulskea.

Ensi kerralla kirjoitan ohjeen ylös. Ensi kerraksi hankin myös tarvittavat ainesosat. Olen jo liian pitkään korvannut gramjauhot ruis- ja soijajauhoilla, koska kaapeistani puuttuu tärkeitä ainesosia laiskuuteni ja huonomuistisuuteni takia. Vihaan kyllä myös kaupassa käymistä. Tänäänkin unohdin ostaa sipulia, koska halusin äkkiä ulos kaupasta. Monenko pullabloggaajan varastoissa on vain yksi sipuli!? Vähänkö hävettää. Todennkäköisesti säästelen viimeistä sipuliani niin kauan, että se mätänee ja sitten minulla ei ole yhtään sipulia. Logiikkani pelaa viimeisen päälle.

Ps. Kolmen kulhon taktiikka = 1 kulho kuiville aineille, 1 kulho litkuille ja 1 kulho makkarakohtaiselle käsittelylle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti